11.6.06

Vermaak

Jeanette Winterson is een van mijn allerfavorietste auteurs.
Jeanette Winterson heeft een nieuw boek.
Een kinderboek dan nog.
Ik wou dat ik alleen dat wist. Dat ik niet de veel te verkoopjespraterige tekst had gelezen die al op vele websites prijkt - action-packed? Jeanette Winterson? -, dat ik niet de recensie in The Guardian had gelezen. The author has clearly enjoyed herself, het klinkt zo onwintersoniaans, het roept het beeld op van een auteur van volwassenenromans die zich nu eens heeft vermaakt met het schrijven van een kinderboekje. Ik hoop dat het beeld onwaar zal blijken te zijn. Ik hoop dat Winterson-kwaliteit ook in een kinderboek Winterson-kwaliteit is.
Ik wou dat ik Tanglewreck had gelezen zoals ik de andere boeken van Winterson heb gelezen, onbevangen.

Geen opmerkingen: