4.6.06

Wereldreis


Vanavond zijn we op wereldreis gegaan, Groot Ventje en ik, samen op de bank. Een heel kijk- en zoekboek door, door de lucht, over steden, weiden, bergen, woestijnen, savannes, oceanen, oerwouden en stranden heen, op zoek naar een gele ballon, een blauwe auto, een boef en een fakir op een vliegend tapijt. Groot Ventje vindt het heerlijk, de eindeloze details prikkelen zijn fantasie, zijn opmerkingsgave, zijn nieuwsgierigheid. 'Wat gek, hier is allemaal zand en een beetje water, en op deze bladzijde is er allemaal water en een beetje zand. Dat is toch gek, hé?' En ik, ik geniet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Karin,

Dit boek hoort voor mijn Meidjes ook bij de favorieten. Ze zijn al veel ouder dan jouw Ventjes (Klein Groot Meidje zeker drie maanden)en ze kennen het boek door en door. De boef is hun favoriet. "Hij moet zich verstoppen, hè. Wat zou hij gedaan hebben?" Soms is hij een milieucrimineel, dan steelt hij de tanden van een olifant. Of nog erger, van mijn Oudste Groot Meidje een voortand! Een andere keer grijpt hij de Kroon van de Koningin, die hebben we nog niet teruggevonden in het boek. We blijven zoeken, een Koning zonder Kroon, stel je voor!

En ik zal jouw blog regelmatig blijven lezen. Jouw huiselijke perikelen gemengd met jeugdboeken, heerlijk leevoer aan het einde van de dag. Dank u!