16.6.07

Verrassend

Sommige kookboeken zijn niet te weerstaan. Ze zien er mooi en verleidelijk uit, en de recepten maken een bijna niet te weerstane drang los om meteen de keuken in te duiken.

Het boek waarop ik mezelf vandaag getrakteerd heb, is er zo eentje: De cakes van Sophie. Mooi uitgegeven, met linnen band én lekkermakende foto's. Mijn zoete mondje houdt sowieso van cakes, maar de recepten in dit boek verrassen. Sophie Dudemaine bereidt zoete cakes die erg lekker klinken: cake met praliné, cake met appel en rode bessen, cake met sinaasappel en chocolade, cake met frambozen... Maar in De cakes van Sophie staan ook tal van hartige cakes. Cake met jakobsschelpen, prei en parmezaan. Cake met tomaat en sinaasappel. Cake met konijn, pruimen en waterkers. Cake met tomaten, mozzarella en basilicum. Cake met spek en banaan. Cake met foie gras en gerookte eendenborst. Cake met geitenkaas en courgette.
Waar is mijn keukenschort?

2 opmerkingen:

Candy in Wonderland zei

Dat boek haal ik dus niet in huis. Ik hou het voorlopig bij Sonja, zonder gebak (maar hmmmm, bij het zien van die foto in je berichtje liep het water me al in de mond).

Anoniem zei

en was het lekker?