23.12.07

Preitje van papier

Ik lust geen prei. De geur bevalt me niet, de smaak bevalt me niet, de slierterige textuur bevalt me niet, hier wordt daarom behoorlijk preiloos gekookt. Dat is niet alleen jammer voor de smaakontwikkeling van Klein en Groot Ventje, zo bleek vanmiddag.
In een in kerstsfeer badende supermarkt liepen Groot Ventje en ik voorbij exotische vruchten waarbij ik zelf op het kaartje moest spieken wanneer Groot Ventje me naar de naam ervan vroeg, voorbij al even exotische vissoorten en vreemdsoortige tomatenvariëteiten. En we liepen voorbij de prei. Crêpepapier, volgens Groot Ventje. Tussen de knolselderij en de broccoli.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En waarom niet? Ik heb al vreemdere dingen in mijn koelkast ontdekt...

Anoniem zei

OTR: er wacht (als je wilt) een soortement van eindejaarsstokje op je.

Anoniem zei

Haha!
(Ik lust ook geen prei...)