29.3.08

Moeilijke keuze

Groot Ventje, ziek op de bank, en ik kijken naar het begin van de uitreiking van de Gouden Uil. Ik leg hem uit dat dat een prijs is voor het mooiste boek van het afgelopen jaar, en vraag hem of hij ook een lievelingsboek heeft. Neen dus: 'Ik raak daar altijd zo van in de war. De ene keer is dit mijn lievelingsboek en de andere keer dat. We hebben ook zoveel boeken.'

De jury van de Gouden Uil Jeugdliteratuurprijs had het een pak makkelijker, ze had haar keuze drastisch beperkt. Maar met de uiteindelijke winnaar, Linus van Mieke Versyp, Sabien Clement en Pieter Gaudesaboos ben ik wel érg blij. Meer op Vertel eens.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hahaha, daar relativeert een mens dan weer van.
Zo ook mijn zoon van zeven, die tijdens de jeugdboekenweek met ogen op steeltjes vertelde dat hij in de bib een "echte" schrijfster had gezien ...
Daar moest ik toch even om gniffelen.
Ook bij ons zoveel boeken dat ze eigenlijk niet meer opvallen :-)
Groetjes,
Inge