6.5.08

Feestelijk, lekker, zomers en snel

Feestelijk, lekker, zomers en snel: zo'n gerecht leek me ideaal om de verjaardag van Mijn Liefste te vieren, op een dag dat we vooral veel buiten van het mooie weer wilden genieten en ik dus geen uren achter het fornuis wilde staan. Deze citrusvruchtenpasta met scampi's voldeed aan alle voorwaarden.

Nodig:
1 dl olijfolie
scheutje olijfolie met citroen
knoflook
gepelde scampi's
peper, zout
2 dl sinaasappelsap
koriander
citrusvruchtenpasta

Verwarm de olijfoli met knoflook.
Doe er een scheutje olijfolie met citroen bij.
Voeg wanneer de olie heet is, de gepelde scampi's toe en laat ze even op hoog vuur bakken.
Kruid met peper en zout.
Blus met ongeveer 2dl sinaasappelsap en laat de scampi's nog enkele minuten verder sudderen.
Voeg minstens 4 eetlepels gehakte koriander toe (meer kan naar eigen smaak).
Kook de citrusvruchtenpasta in beetgaar.
Schik de pasta en de scampi's op een bord. Lepel er de fruitige koriandersaus bovenop en versier met enkele blaadjes koriander.

Smakelijk!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er ongelooflijk lekker uit!

Anoniem zei

Wat is citrusvruchtenpasta ?

Karin Kustermans zei

Pasta met een citrusvruchtensmaakje (in dit geval citroen voor de gele en sinaasappel voor de oranje). Zie bv. http://www.joannespasta.it/prodotto_dettaglio.asp?Categoria=SPECIALITA'+GASTRONOMICHE+MATASSATE&Articolo=TAGLIOLINI%20AGLI%20AGRUMI%20LIMONE%20e%20ARANCIO

lies zei

Mmmmm.... ga ik binnenkort ook eens proberen!

Katrien zei

Citruspasta begot... De rest zegt me wel iets. Ik moet altijd lachen om mensen die het "bah, wa's da!?" vinden als ik ze zeg dat ik hen wortelsoep (niet nu! niet nu! Veels te warm, veel te veel zon!:-)) met sinaasappelsap wil gaan voorschotelen...:-) Maar, jep jep, het ziet er lekker fris uit. Leve de gepelde scampi's trouwens, ik moet altijd veel te erg klooien als ze nog niet gepeld zijn!:-)