31.7.08

Bessenmousse

Ik ben verzot op zomerfruit. Hoe heet en zwoel en plakkerig ook, voor mij mag de zomer eindeloos duren, als hij maar met een overdaad aan aardbeien, frambozen, bramen, bessen komt. Maar nu mijn moeder een bakje rode bessen meebracht, Mijn Liefste er eentje kocht en ik er zelf ook nog eentje meenam, hadden we hier wel heel veel bessen. De bessenmousse die ik ermee maakte was een experiment, maar ik kan het iedereen aanbevelen. Heel eenvoudig en o zo fris op een warme dag als vandaag!

Nodig:
500 g rode bessen
15-tal aardbeien
400 g yoghurt
1 dl lichte room
suiker

Mix de bessen en de aardbeien met de yoghurt.
Voeg naar smaak suiker toe.
Klop de room stijf en spatel hem onder het yoghurtmengsel.
Schep in kommetjes en zet een tijdje in de koelkast.
Versier met enkele overgebleven bessen en aardbeien en eventueel wat coulis.

Smakelijk!

7 opmerkingen:

. zei

Op kapoentjes.blogspot.com ligt een blogaward voor je klaar :)

Groetjes Jennifer (hbbk)

crashtestmommy zei

Hmmmm, zo lust ik ook wel fruit!

Anoniem zei

Grappig om yoghurt met room te combineren; daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben. Waarom er aardbeien door de bessen moeten, snap ik niet. Vind ik zonde van de aardbeien, want die proef je door de bessen heen niet meer, en de bessen smaken door de aardbeien niet meer goed naar bessen. - Maar dat is niet bedoeld als kritiek, hoor! :-) Bessen dóór de yoghurt en aardbeien er bovenóp vind ik weer wel een goed idee!

Katrien zei

@Karin: ik je bessendessert gisteren uitgeprobeerd, en het was héérlijk. Welke room heb je door de youghurt heen gemengd? Ballade, bijvoorbeeld, is niet stijf te kloppen (al vermeldde het flesje van wel, helaas...:-)) Maar het geheel was erg geslaagd!
@Ted: Room en yoghurt is best een fijne combinatie hoor, doen!:-)

Ingelien zei

Leuk recept en leuke foto;)
Mmmmmmm

Monique Braam zei

Fijn recept!
Nog een tip: vervang de aardbeien door frambozen... ook zalig.
En probeer het eens met platte kaas. Ik maak regelmatig gezonde milkshakes met zomerfruit en platte kaas (en suiker naar believen). Kwestie van de kids toch wat extra vitaminen mee te geven ;-)

Anoniem zei

Ziet er heel erg lekker uit.