25.8.06

Kriebelkraamcadeau

De kraamvisite van vanavond had een piepklein, dieprood envelopje mee. Er plakte nog een kleiner stickertje op, dat verraadde wat ging komen. Een boekenbon bij een goede kinderboekenwinkel. Mijn handen kriebelen, mijn gedachten fladderen alle kanten op, wat zal het worden? Een lekker knisperend boekje voor Klein Ventje? Een kijkboek om in te verdwalen voor Groot Ventje? Een prentenboek met een verhaal dat ook mij verrast? Gedichten met een ritme dat zich als vanzelf laat voorlezen?
Eén boek staat al vast. Al dagen zoek ik me rot naar mijn oude uitgave van Wij gaan op berenjacht van Helen Oxenbury. Binnenkort kan ik eindelijk met Groot Ventje op berenjacht, zwieperdezwiep… flapperdeflop… struikeldestruik… Ik kijk er al naar uit.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk boek, vind ik.

'We kunnen er niet over,
we kunnen er niet onder,
we gaan er dwars doorheen'

Anoniem zei

Hallo Karin,

Ik kwam via de site van Edward op jouw blog terecht. Ook in ons gezin zijn we dol op dit heerlijke voorleesprentenboek.
Een van deze dagen verschijnt dit schitterende berenjachtboek trouwens in pop-upversie. Niet echt geschikt voor de stoerste peuterknuistjes, maar wel een lust voor het oog.
Groetjes,

Joke