13.10.06

Eindelijk

Eindelijk houd ik het in handen.
Sinds ik wist dat dit boek eraan stond te komen, en al helemaal toen ik de prachtige, feestelijke coverafbeelding zag, heb ik ernaar uitgekeken.
En nu ben ik meteen verkocht.
Van Ansjovis tot Zwijntje, met gedichten van Ted van Lieshout en illustraties van Sieb Posthuma, is een wonderlijk mooi boek. Eigenlijk is het een ABC-boek, met voor elke letter een gedicht over een dier. Gevoelige gedichten, grappige verrzen, taalspielerei, lekker door elkaar. Ik herlees enkele oude bekenden, glimlach weer om hun perfecte ritme, hun mooie gedachten, hun verrassende verwoording, en laat me verleiden door nieuwe vondsten.
En de illustraties... bij zoveel moois word ik stil, ademloos kijk ik. En kijk. En kijk. En denk: laat al deze pracht opgemerkt worden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu begrijp ik waarom ik je maar zo eventjes zag op de Dagen van de Literatuureducatie in Mechelen: je moest gauw naar huis om al dit moois op te schrijven! Daarvoor mijn hartelijke dank!

Karin Kustermans zei

Ik heb er dit weekend in gelezen met Groot Ventje. Het bijzonderst boeiden hem toch wel, klein als hij is, de F en de N en de S. Een fiets zonder wielen, wat gek!