12.11.06

Relatief

In een speelgoedwinkel in de buurt komt Sinterklaas langs. Groot Ventje, die zich al met overgave op de foldertjes vol verleiding geworpen heeft, wil erheen. En dus staan we op zaterdagmiddag aan te schuiven, een rij zo lang als de winkel. Voor me hoor ik een jonge mama zeggen: 'Ik was eens gaan kijken bij Standaard Boekhandel, ik wilde E. wat kinderboekjes kopen. Maar mens, die dingen kosten wel 15 euro. Dat is toch echt wel schandalig duur voor een kinderboek.' Ik kan het niet laten, werp een blik in haar karretje. Grote blauwe Playmobildozen, gameboyachtige toestanden, en een knuffelbeest dat je moet verzorgen anders kwijnt het weg.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jouw column in de voorleeskrant laat zien dat het ook anders kan. En daar straalt veel meer warmte uit dan uit welke Pókemonpop dan ook.