20.11.06

Voorleesweek

Zaterdag werd, met een persconferentie in de Ziekenhuisschool van Gasthuisberg, de Voorleesweek geopend. De directeur van de Ziekenhuisschool beklemtoonde het belang van voorlezen, ook in een omgeving waar de prioriteiten om redenen van levensbelang elders lijken te liggen, de boekenjuf kwam over enkele projecten vertellen, de minister las voor uit Tellegen, Majo de Saedeleer van Stichting Lezen was haar gebruikelijke zelve, een en al warme, inspirerende boekenliefde. Eén uitspraak van haar haakte zich in mijn hoofd vast: 'Ik bedank onze partner Kind en Gezin, die de Voorleeskrant mee bij de ouders helpt te brengen, en daar ben ik erg blij om, dat het bij Kind en Gezin niet alleen gaat om gezondheid en spuitjes maar ook om de geestelijke gezondheid van onze kinderen.'
Bij zoveel moois nam ik het er maar bij dat Bert Anciaux Majo een middag lang Maja noemde, en sloot ik de oren voor zijn uitschuiver: 'Ik zal er nog eentje voorlezen - om het af te leren.'

Geen opmerkingen: