21.11.06

'Mama, wil je dat boekje over dat zusje nog eens voorlezen?' vraagt Groot Ventje.
'Over welk zusje?' vraag ik, nog half met mijn gedachten bij het menu van die avond.
'Dat boekje over dat zusje dat kwijt is.'
Hij heeft het over Heb je mijn zusje gezien?, het nieuwste boek van Joke van Leeuwen. Ik glimlach, vind het fijn dat hij zelf opnieuw naar dit boek vraagt. Het is een speels, humoristisch peuterboek waarin een jongetje op zoek is naar zijn zus. Aan iedereen die zijn pad kruist, vraagt hij of die zijn zusje heeft gezien. Hij somt steeds meer kenmerken op van zijn zusje. Er verschijnen spannende personages maar zijn zus zit er niet bij. Groot Ventje gaat helemaal op in het stapelverhaal, en vult de opsommingen zelf aan. Heerlijk voor mama en ventje.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

er wordt niet veel meer geblogd in Ventjes-land...???
Marsha

Anoniem zei

Mij is ook opgevallen dat de mama van de Ventjes opvallend stil is.
Hopelijk gaat alles goed.

Karin Kustermans zei

Het was effe stil, ja... Even een dagboek moeten bijhouden voor een andere plek , en het leek zo dubbelop dan. En verder druk en even volledig opgeslorpt door andere bekommernissen... Maar ik zal proberen mijn leven te beteren... ;-)