21.2.07

Bijzonder boek


Meer dan een jaar geleden plaatste ik een bestelling bij Amazon.com. Na enkele weken kreeg ik het bericht dat één boek pas enkele weken later beschikbaar zou zijn, en dat de rest alvast verzonden zou worden. Nog enkele weken later kwam de mail dat het nog wat langer zou duren, en nog later werd me gemeld dat het boek niet geleverd kon worden. Het ging uit mijn gedachten - ik had wel iets anders om naar uit te kijken.
Maar helemaal uit mijn gedachten was het toch niet, en toen Mijn Liefste en ik een tijd geleden weer een Amazon-bestelling wilden plaatsen, zocht ik het weer op. Op Amazon.co.uk was het boek in voorraad, op Amazon.com niet, dus bestelden we in Engeland. Na enkele weken kwam het bericht één boek pas enkele weken later beschikbaar zou zijn, en dat de rest alvast verzonden zou worden. De rest van de bestelling is ondertussen aangekomen, een mooi voorraadje Virginia Woolf, een Jeanette Winterson en een Jonathan Safran Four, maar over het ontbrekende boek kwam nu de mail: dat het nog wat langer zal duren voor het geleverd wordt. (Op Amazon.com staat het boek nu voorradig, weliswaar in slechts één exemplaar nog.)
Het moet een bijzonder boek zijn, dat het zo op zich laat wachten en zo naar zich laat verlangen. Ook zonder het al in handen te hebben gehad, twijfel ik daar eigenlijk niet aan. Ik heb al zoveel lof gehoord over Sara Fanelli's Pinocchio dat ik het wel zeker weet. Maar net daarom wil ik het boek zo onderhand wel eens zelf in handen hebben.

1 opmerking:

Nadia2270 zei

Heb je je boek ondertussen al aangekregen, Karin?