31.5.07

Voor meisjes

Terwijl ik voorbij de etalage van De Karavaan wandel, val ik. Als een blok.
De Karavaan is een nieuwe kinderwinkel, in Oostduinkerke.
En wat voor een.
Kleertjes, maar vooral accessoires en speelgoed.
Niet de spullen die je in elke speelgoedwinkel ziet, zelfs niet de vertrouwde 'betere' merken, neen, alles hier is origineel, verrast, prikkelt.
Ik moet naar binnen.
Mijn Liefste volgt, niet-begrijpend.
Een grote rode koffer met witte stippen? Of drie kleine rode koffertjes met kleinere witte stippen, om op elkaar te stapelen? Of de grote koffer, maar dan donkerblauw, met witte stippen?
Ik twijfel.
Wat zou Groot Ventje leuk vinden?
Ik zoek raad bij Mijn Liefste.
'Dat zijn geen spullen voor jongens,' klinkt het nuchter.
Ik blijf twijfelen, ga de winkel uit met een opblaaswereldbol en drie badspeeltjes.

Enkele dagen later staan we weer in de Karavaan.
Mét Groot Ventje.
Hij wil de grote rode.
Ik werp een triomfantelijke blik naar Mijn Liefste.
Ik snuister nog even verder, zeg aan Groot Ventje dat hij mag kijken of hij nog leuke dingen ziet.
Enkele tellen later zit hij op het trapje bij de ingang.
'Ik zie hier niks. Dit is een winkel voor meisjes,' zucht hij.
Ik toon de ballen, de blikken robotjes, het ridderboek, de piratendoos.
Ik wijs naar de helmen, schilden, zwaarden.
Hij is niet overtuigd: 'Dat is voor als meisjes zich willen verkleden als ridder.'
Heeft Mijn Liefste dan toch gelijk?
De Karavaan is een heerlijke winkel, waar je je ogen uitkijkt, vol hebbedingen.
Een winkel voor meisjes.
En mama's.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

maar nee, ook een heerlijke winkel voor jongetjes, denk ik. hm - en zo'n mooie kleren. zucht. ik ben binnengegaan en dan weer naar buiten (geld op) en dan weer even naar binnen en nu wacht ik geduldig op de solden!

en trouwens, heb jij boeken vol reuzen zomaar in je hoofd? zoals de gvr? zoals mijn vader? een mooie zaterdag vol cakejes uit dat kookboek van je...
kus - silvie

Anoniem zei

prachtige winkel, vol meisjesspullen en heel toffe kleren! Een winkel vol spullen voor je kamer in te richten! Ik kom er heel veel en ik ben er verliefd op!!! xx