29.6.07

Afscheid van een kleuterjuf

Toen we gisteren naar huis reden, en Groot Ventje en ik het erover hadden dat het vandaag de laatste schooldag was, wilde hij graag nog iets maken voor zijn juf. Thuis werden de stiften, kleurpotloden, letterstempels, feestscharen (lees: kartelscharen met verschillende randjes), stickertjes en verschillende soorten papier tevoorschijn gehaald. Een uur later stonden zowel de juf als Groot Ventje (in een spiegel: 'ik moest nog kijken of ik er goed uitzag') op papier, met een lijstje van blauw structuurpapier errond.
Vanochtend ging Het Cadeau mee naar school. Omdat de juf zo lief was geweest voor hem. Maar missen gaat hij haar niet. 'Ik moet volgend jaar toch niet opnieuw gaan leren wat ik dit jaar al bij mijn juf geleerd heb.' En: 'Ze zit maar aan de andere kant van de hal hoor, je mag 's morgens altijd nog eens dag gaan zeggen als je daar zin in hebt.'

1 opmerking:

MorganMagic zei

pràchtig! zo'n kadootje vindt de juf zonder twijfel SUPER!