17.9.07

Ondergedoken



Ik las This is all, het sluitstuk van Aidan Chambers' indrukwekkende Dance Sequence, toen Klein Ventje onder mijn hart woonde. Terwijl Cordelia Kenn haar leven in woorden goot, bedoeld als cadeautje bij de zestiende verjaardag van haar nog ongeboren dochter, legde ik mijn hand op mijn opbollende buik.
Nu herlees ik dit achthonderd pagina's dikke meesterwerk, ik duik onder in het magistrale verhaal, in de meesterlijke vertelling, en voel de vragen in me opborrelen die ik Aidan wil stellen. Een interview waar ik naar uitkijk.

5 opmerkingen:

Evelien zei

ooohhhh! gelukzak!

Anoniem zei

Het is werkelijk een schitterend boek en een mooie afsluiting van de serie boeken van Aidan Chambers. Ik heb het boek helemaal kunnen lezen, zonder gestoord te worden (was dus ook ondergedoken). Heerlijke tijd gehad. Maar na de lezing deze week in Amsterdam wil ik eigenlijk weer enkele dagen vrij want er zit veel meer in het boek dan ik eruit gehaald heb.

Karin Kustermans zei

Het is inderdaad een schitterend boek, Toin. Bij de tweede lezing beviel het me nog meer dan bij de eerset, er zit zóveel in.

MorganMagic zei

ooohhh ik wil het ook lezen!

Anoniem zei

En Karin, heb je de vertaling al uit? :-)