29.9.07

Zielige mannetjes

Op de site van de Nederlandse humanistische omroep luister ik naar een mp3 van een documentaire met Mance Post. Uit die documentaire:

Nou het ging over die prijs .....toen zei ik tegen Youp van het Hek bij de slager dat mijn dierbaren onderling hadden opgebeld ...... om tegen elkaar te zeggen 'zorg dat ze het niet allemaal aan zielige mannetjes geeft'. Ik ben helemaal niet van plan om het aan zielige mannetjes te geven, laat staan dat ik zoveel zielige mannetjes zou kennen!Toen wees hij op zich zelf en zei: hier ik ben een zielig mannetje.Ik zei; 'Youp, jij hebt al zoveel prijzen gekregen!' 'Maar niet zoveel geld' zei hij toen.

Zoveel kent ze er niet, zegt ze, van die zielige mannetjes, maar het is te laat, het kwaad is geschied: mijn verbeelding gaat aan de slag, allerlei Amsterdamse mannetjes trekken aan mijn geestesoog voorbij, in wisselende gradaties van zieligheid.

Geen opmerkingen: