20.10.07

Koopjeswiskunde

Mijn Liefste en ik zijn geen tv-kijkers. Maar eergisteravond wilde ik Black-Out zien. Omdat het programma nog niet begon, zapte ik maar wat en belandde bij een wonderlijk fragment.
In een programma waarin beauties aan nerds worden gekoppeld, moesten twee blondjes een wiskundeproef doorstaan. De vraag luidde: 'Hoeveel is 60% van 100?'
Een wiskundeproef heet dat.
Zestig procent van honderd.
Ik wou alweer wegzappen bij het verbouwereerde gezicht van de kandidate - '60% van 100? Oei, dat weet ik niet zenne.' - toen een bepaald wonderlijke uitleg volgde. Mijn vinger bleef boven de knop van de afstandsbediening zweven.
'Veertig denk ik. Allee, als iets in de solden 60% is dan is dat altijd dat er veel afgaat, meer dan de helft eraf. Eigenlijk de helft eraf en nog tien euro, denk ik. Zoiets. Allee, ik weet het niet precies, toch veel eraf. Veertig?'

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dat niet goed dan?

Mother of a princess zei

En ik dacht dat shoppen ook een leerrijke bezigheid kon zijn :)

Anoniem zei

Lol zeg!
De verleiding was zeker héél groot om verder te blijven kijken?

Anoniem zei

Zouden die meiskes ooit beseffen waar ze eigenlijk mee bezig zijn ?

Wie weet er eigenlijk op welke dag paasmaandag valt en wie Kruistocht in Spijkerbroek of 100 jaar eenzaamheid (om er maar een paar uit te pikken) of Harry Potter of... schreef ? En waar komt de melk vandaan ? Van een fabriek natuurlijk ! Een koe is paars met witte vlekken. Ouagadougou is een stripverhaal en Gorbatsjov is de president van Duitsland en...

Mag ik nu stoppen ? Het begint hierboven echt pijn te doen. Awtsj. Een pleister aub...