23.1.08

Mooi mooier mooist (2)

Op 4 februari worden in deSingel de CultuurPrijzen Vlaanderen uitgereikt, goed voor een hoop erkenning en een smak geld. In elke categorie zijn er drie genomineerden, en voor de jeugdliteratuur zijn dat André Sollie met Een raadsel voor Roosje, Carll Cneut met Dulle Griet en Pieter Gaudesaboos met Hoe oma plots verdween. Alle drie zijn het fantastische illustratoren, alle drie hebben ze naast een groot talent ook een originele en krachtige eigen stem, alle drie hebben ze met het genomineerde werk een prachtboek gemaakt: wat ben ik blij met deze nominaties. En wat ben ik benieuwd naar wat de jury beslist. En wat vind ik het moeilijk om een stem uit te brengen voor de Publieksprijs.

4 opmerkingen:

Katrien zei

Hoi Karin! Wat mij betreft: het is nog nooit zo makkelijk geweest om te kiezen voor de Cultuurprijzen dit jaar: ik bedoel: het maakt voor mij helemaal niets uit, dit jaar, wie er zal winnen, want ze zijn alledrie een van de favorieten uit mijn boekenkast. Dankjewel voor je berichtje op mijn blog boekenboekenboeken, ik kijk uit naar je mail:
leesbeestatyahoopuntcom

Karin Kustermans zei

Ja, ze mogen alledrie winnen, inderdaad! Prachtige nominaties! En het mailtje is onderweg!

Katrien zei

Het mailtje is intussen beantwoord ook! Ik kijk ernaar uit om weer van je te horen!

Sebastiaan Van Doninck zei

Ik heb al op André gestemd, een raadsel voor Roosje is gewoon een meesterwerk, zo'n ontroerend kleinood, snif...