30.5.08

School (2)

Gisteren was ik op een boekvoorstelling. Op de receptie vroeg een van de auteurs me op welke school Groot Ventje zat. 'De Appeltuin,' zei ik, en ik wilde er, voor deze Antwerpse, nog een uitleg achteraangooien, Freinetschool enzoverder. Maar dat was niet nodig. Haar gezicht plooide open in een lach. 'De Appeltuin! Geweldig! Ik had daar vriendjes vroeger. En ik zei altijd: 'Ik wil ook naar de Appeltuin!' Mijn ouders hadden mooi zeggen: 'Maar wij wonen in Wilrijk en niet in Leuven!' Wat was ik veel liever naar die school gegaan dan naar de mijne. Het leek me als kind zo'n fijne school!'

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben zelf ook een Appeltuiner en het was inderdaad een hele toffe ervaring! Bij de foto's komen de herinneringen weer naar boven...
Onze jongens gaan nu naar de Triangel in Booischot en dit is ook zo'n fijne school.