12.9.06

Alles uit de kast

Op één loopt een maand lang een boekenprogramma, Alles uit de kast. Een boekenprogramma op tv, op de zender voor een breed publiek, op een nog aangenaam uur, met een populaire presentator en populaire gasten, en dat alles niet één maar vier keer per week: wie had dat ooit durven dromen?
Of dit nou de ideale formule is, of dit het summum van leesbevordering is, of het programma een ruim publiek bereikt, of er ook maar één iemand meer die avond naar een boek grijpt? Ik weet het niet. Zelf vind ik het in elk geval een fijn programma om naar te kijken.
Gisteren verscheen er een glimlach op mijn gezicht toen acteur Filip Peeters als bijzonderste boek Hé nee & wel ja mee had, maar het niet in de kast plaatste, omdat zijn tweejarige dochter er niet zonder kon. Altijd fijn als een mooi boek even in de schijnwerpers geplaatst wordt.

1 opmerking:

Katrien zei

Hé wat leuk! Het is een beetje laat, dat ik deze post opmerk, over de "nee-kip" en de "ja-kip" van RS Berner, maar ik ben er blij mee.
Lena