11.11.07

Prikkelend en prachtig


In Mechelen werd vrijdagavond de tentoonstelling Pinokkio geopend, een project van De dagen, geïnspireerd door het prachtige boek van Sara Fanelli. Een tentoonstelling op basis van het werk van Fanelli: de lat lag meteen hoog voor deze nieuwe vzw.
Voor het lint werd doorgeknipt door het schattigste jongetje in de zaal, interviewde Majo de Saedeleer Sara Fanelli - innemend en begeesterend - en kregen we een voorproefje van het concert dat bij het Pinokkioproject hoort, prachtige, prikkelende liedjes, waarvan er nu al eentje in mijn hoofd blijft hangen. Ik kijk uit naar het concert.
Prikkelend is ook de tentoonstelling. Kleinschalig, maar wondermooi. De circustent betovert door haar warme kleurengloed, het atelier van Gepetto is tegelijk een uitnodigende knutselplek voor de bezoekers, de kijkkastjes bieden een intrigerende inkijk in de wonderlijke wereld van Fanelli. De receptie lonkte, maar met het glas in de hand bleef ik terugkeren naar de tentoonstelling. Ik kan niet wachten tot we ze opniew bezoeken, mét Klein en Groot Ventje dit keer.

2 opmerkingen:

Monique Braam zei

Hai,
Kan je me wat meer vertellen over de voorstelling/concert mbt Pinokkio? Ook ik ben erg gecharmeerd van het werk van Sara Fanelli. En waar kan je de tentoonstelling bezoeken?
Alvast bedankt
Monique

ps. Leuke blog hoor! Ik lees ze regelmatig. Ik vroeg je eerder eens hoe je die mooie collages maakt. Kan je me dat ook eens uitleggen. Ik krijg het op mijn eigen blog niet direct voor elkaar.

Karin Kustermans zei

Hoi Monique!
Het Pinokkioconcert vindt op 9 december plaats in CC Mechelen, waar ook de tentoonstelling te zien is. Daarna reist ze, naar Gent en Genk, dacht ik.
Zie: www.dedagen.be

Die collages maak ik met Photoshop of met een Flickr-applicatie. Dus niet rechtstreeks in de blog: ik maak de collage, en laad die dan gewoon op, zoals je een foto oplaadt.