13.11.07

Warm gehouden

Het doet deugd, schreef ik ongeveer een jaar geleden.
Ook dit jaar weer deed het deugd. De boeiende lezingen en workshops, de prikkelende ballonnetjes die werden opgelaten, de begeestering van mensen die mijn passie delen: de Dagen van de Literatuureducatie worden een mooie traditie. Dit jaar met een verguld randje door de enthousiasmerende lezingen van keynote gast Aidan Chambers. Zijn ideeën over literatuur, leesbevordering en literatuuronderwijs zijn me ondertussen zeer vertrouwd, ik ken de teneur van zijn betoog, ik heb veel van zijn teksten wel al eerder gehoord, ik ken de knepen van de geboren spreker. Toch leef ik keer op keer op, toch zit ik keer op keer haast ademloos te luisteren, toch voel ik keer op keer de passie opflakkeren. Aidan Chambers weet als geen ander mensen warm te maken én te houden voor de literatuur. Het heeft deugd gedaan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi.