26.3.08

[Wijvenweek] Gewoon, leuk

Een tijdje geleden ging Mijn Liefste met Groot Ventje naar een muziekvoorstelling.
Ik had stiekem een beetje de pest in, want ik verwachtte er veel van. Maar er was, what's new, veel werk, dus ik zat achter mijn laptop terwijl zij de stad in gingen.
Na de voorstelling vroeg ik hoe het was geweest.
'Knap gedaan,' zei mijn man. Ik kreeg nog een kleine opsomming van de vele muziekstijlen en de gebruikte instrumenten.

'Knap gedaan': ik ben er na al die jaren nog niet achter of die ongelooflijke spraakzaamheid een typisch mannelijke afwijking is dan wel een specifieke eigenschap van mijn exemplaar.

Toen hij uit de auto recht in mijn armen stormde, vroeg ik ook aan Groot Ventje hoe het was geweest.
'Gewoon, leuk', luidde het antwoord. En hij vond de drums en de schuiftrompet het leukst.

'Gewoon, leuk': is Groot Ventje genetisch belast? Of gewoon een échte man?

1 opmerking:

Anoniem zei

- Hoe was het om hier te lezen?
- Tof.

't Is mannelijk, wees maar zeker. Een stap in de evolutie die nog op ontwikkeling wacht.